Additionele vraag
- Gepubliceerd in Marketing
Onderdeel van de werkelijke vraag, dat deel van de vraag van kopers die het product al hebben en een 2e of
Onderdeel van de werkelijke vraag, dat deel van de vraag van kopers die het product al hebben en een 2e of
Zaken (throughput) die uitgevoerd worden waarvoor input (middelen) nodig is en die leiden tot output
Bezittingen op de debetzijde van de balans, inclusief ingekochte en gehuurde hulpmiddelen die niet op de
Aantonen van toegevoegde waarde van de marketingfunctie door vooraf kunnen motiveren van marketingkeuzes en achteraf kunnen verklaren van
Schema met drie dimensies: afnemersfunctie, afnemersgroepen en afnemerstechnologieën, o.a. voor
Doel van een marketingplan: richting geven aan de dagelijkse marketingactiviteiten.
Eerste A van het DAKMAD-model, betreft invulling van het product (en daaraan gerelateerde zaken) en de prijs zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau.
Model waarmee een organisatie kan worden beschreven en geanalyseerd aan de hand van 7 S’en.
Model waarbij gedrag en motivatie van consumenten worden weergegeven en bestaat uit wie, waar, wanneer,
Wet van Pareto die aangeeft dat 20% van de klanten bijdraagt aan 80% van de omzet (volgens Sharp liggen deze percentages meer bij 20 en 50 tot 60)