BCG-matrix
- Gepubliceerd in Marketing
Portfoliomodel van de Boston Consultancy Group-matrix met 4 kwadranten op basis van marktgroei en relatief marktaandeel, ter ondersteuning van
Portfoliomodel van de Boston Consultancy Group-matrix met 4 kwadranten op basis van marktgroei en relatief marktaandeel, ter ondersteuning van
Fundamentele opvatting in een organisatie die leidend is voor alle activiteiten die plaatsvinden in de organisatie.
Eerste stap van het drieluik van Johnson en Scholes, geeft de gewenste positionering en duurzaam
Onderdeel van de externe ruimte, betreft het aantal klanten en potentiële klanten van een organisatie die aankopen zouden kunnen doen.
Methodiek ontwikkeld door Kaplan en Norton, waarbij de resultaten worden vergeleken met de vooraf gestelde streefscores op de prestatiemaatstaven.
Onderdeel van de derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes. Betekent alles zelf doen.
Verzameling producten of artikelen die bestaat uit één of meerdere productgroepen.
Vermogen om te veranderen, ook wel
Laagste niveau voor beschrijven van een product, bijvoorbeeld appelsap in éénliter pak
Onderdeel van de A van Aanbod van het DAKMADmodel op strategisch marketingniveau. Geeft aan waarin een organisatie zich wenst te onderscheiden.