Entreestrategieën
- Gepubliceerd in Marketing
De derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes maar dan voor internationaal opererende organisaties, betreft de vraag wie doet waar welke activiteit?
De derde stap van het drieluik van Johnson en Scholes maar dan voor internationaal opererende organisaties, betreft de vraag wie doet waar welke activiteit?
Die eigenschappen van een product die gekoppeld zijn aan het merk of de relatie.
Beheersen van kosten en voorkomen van onnodige kosten: 'doing things right'.
Genereren van opbrengsten via de verkoop van producten/diensten: 'doing the right things'.
Basisconfiguratie van Minztberg, vaak een jonge, intieme en informele organisatie met weinig medewerkers.
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die direct of indirect invloed hebben op het besteedbaar bedrag van afnemers, zowel zakelijk als particulier.
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die direct of indirect invloed hebben op gedrag van klanten die gerelateerd zijn milieu, weer en beschikbaarheid van
Bakent de huidige activiteiten en markten van een organisatie af: 'What business are we in’.
Mate waarin en snelheid waarmee de interne en/of externe omgeving aan veranderingen onderhevig is.
Het op één of meerdere onderdelen in de perceptie van de klant houdbaar beter doen dan de concurrent(en).