Grenzen
- Gepubliceerd in Marketing
Scheidslijn tussen wat een organisatie wel doet en wat
Scheidslijn tussen wat een organisatie wel doet en wat
Drie strategieën voor een organisatie om zich te onderscheiden van de concurrentie: kostenleiderschap,
Een segmentatiestrategie waar één (of een beperkt aantal) segmenten als doelgroep worden gekozen en per doelgroep met apart marketingbeleid worden bediend.
Een segmentatiestrategie waar meerdere segmenten als doelgroep worden gekozen en per doelgroep met apart marketingbeleid worden bediend.
Eigenschap van een kanaal waardoor deze geschikt is om een bepaalde activiteit uit te voeren
Alle activiteiten in een organisatie die zijn toegewezen aan de betreffende functie (die niet noodzakelijk tot één
Niet-marketingactiviteiten die voortvloeien uit transacties met klanten: het afhandelen van een order, bestelling of
Onderdeel van de externe ruimte, hoe vaak kopen (potentiële) klanten iets?
In keuzes en activiteiten blijven binnen vooraf gestelde grenzen, voorkomen van versnippering en gericht op het realiseren van doelstellingen.
Generieke concurrentiestrategie van Porter waarbij de organisatie zich richt op een niche in de markt, kan zowel kostenleider- als differentiatiefocus zijn.