Menu

Item gefilterd op datum: december 2012

Perifere route

naar overtuiging Process waarbij mensen de argumenten in een persuasieve communicatie niet grondig verwerken, maar in plaats daarvan worden beïnvloed door kenmerken uit de periferie vd boodschap.

Lees meer...

Yale Attitude Change Approach

Onderzoek naar omstandigheden waaronder mensen het meest geneigd zijn hun attitudes te veranderen als reselected op persuasieve communicatie. Richt zich op “wie wat zegt tegen wie”: bron vd boodschap, aard vd booschap & aard vh publiek.

Lees meer...

Operante conditionering

Verschijnsel waarbij mensen gedrag dat zij uit zichzelf vertonen toe-of afneemt, afhankelijk vd vraag of het wordt gevolgt door positieve bekrachtiging of door straf.

Lees meer...

Klassieke conditionering

Verschijnsel waarbij een stimulus die een emotionele respons oproept, herhaaldelijk gekoppeld wordt aan een neutral stimulus (die niets oproept), tot de neutrale stimulus de emotieoproepende eigenschappen van de eerste stimulus heeft overgenomen.

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen