inductive reasoning
- Gepubliceerd in Psychologie
- Reageer als eerste!
formuleren van principes gebaseerd op kennis van voorbeelden en details.
formuleren van principes gebaseerd op kennis van voorbeelden en details.
kinderen werken hierbij dus zelf om te ontdekken.
het begrip van kinderen of ze het concept begrijpen.
betrekken van onechte leden bij een categorie waardoor een concept te ver uitgerekt wordt
het uitsluiten van een echt lid van een bepaalde categorie, waardoor het concept beperkt blijft.
en specifiek voorbeeld van een bepaalde categorie die wordt gebruikt om een item te classificeren, bijvoorbeeld onze herinnering over een bepaalde vogel. Ook kennis is belangrijk.
van een concept: de beste representatie van een object.
Categorieën hebben geen duidelijke grenzen.
afzonderlijke kenmerken die gedeeld worden door leden van een bepaalde categorie.
een algemene categorie van ideeën, objecten, mensen of ervaringen waarvan de leden een zeker verband hebben. Deze bestaan niet in de echte wereld.
bewust uitgevoerde handelingen om een doel te bereiken in een bepaald probleemgebied
skills die toegepast worden zonder echt bewuste gedachten.
skills die toegepast worden zonder echt bewuste gedachten.
het oefenen/doornemen voor een korte periode met een rustperiode ertussen.
het breken van een lijst van rote-learning in kleinere delen.