Menu

behavioural objectives

leer objectives die genoemd zijn in termen van observeerbaar gedrag. Een goede objective bestaat uit 3 delen:

  • Hoe de leerling zich zou moeten gedragen/wat moet de leerling doen?
  • Het bevat een lijst van de condities waaronder het gedrag moet plaatsvinden/ hoe wordt dit gedrag herkent en getest?
  • Het geeft de criteria voor goed gedrag.
Lees meer...

The First step: planning

Planning beïnvloed wat leerlingen zullen leren. Hierbij is tijd essentieel. Een planning maken voor het volgende schooljaar is ook erg belangrijk. Plannen worden in termijnen onderverdeeld en termijnen in units. Ten derde helpen plannen bij het redden van onzekerheid maar het haalt ze niet helemaal weg. Er is dus wel wat flexibiliteit nodig.

Een samenwerkingsbenadering voor plannen in Japan heet Kenshu: mastery through study: er wordt met een kleine groep leraren een planning gemaakt. De eerste les wordt opgenomen en dan met de hele groep teruggekeken.

Lees meer...

Empathetic listening¨

de bedoeling en de emotie horen achter hetgeen gezegd wordt en dit terug parafraseren.

Sokolove heeft 4 componenten van actief luisteren:

  • Alle externe stimuli blokkeren.
  • Aandachtig luisteren naar zowel verbale als non-verbale berichten.
  • Scheiding maken tussen de intellectuele en emotionele componenten van het bericht.
  • Interfereren van de gevoelens van de spreker.
Lees meer...

paraphrase rule

een aanpak waarbij de luisteraars een accurate samenvatting moeten geven van wat de spreker gezegd heeft voordat de luisteraar pas reageert.

Gordon vind dat een goede leraar-leerling verhouding komt wanneer:

  • Waarom wordt de leraar geïrriteerd door een bepaald gedrag?
  • Wie is het probleem?
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen