Terugkoppeling
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Op basis van de evaluatie verbeterpunten terugkoppelen naar de planning en/of uitvoering van
Op basis van de evaluatie verbeterpunten terugkoppelen naar de planning en/of uitvoering van
Onderdeel van de macro-omgeving. Factoren die gerelateerd zijn aan ontwikkelingen in de techniek in de
Doel van een marketingplan: door het samen te schrijven kan het teambuilding ondersteunen.
Een marketingplan met behulp van het DAKMAD-model, voor een periode van één jaar.
Onderdeel van 7S-model van McKinsey, refereert aan de wijze van werken: procedures, regels, manier van beslissen, communicatiestructuren en aansturing van
Elkaar versterkend effect van twee of meer op zich zelf staande grootheden op het geheel: '1+1=3 effect'.
Zichtbare afwijkingen. Vormen een signaal dat activiteiten niet plaatsvinden conform de gemaakte afspraken of dat die niet het gewenste resultaat
Schakel tussen analyses en keuzes, bestaat uit: de confrontatiematrix, de (strategische) issues en de
Suspect: potentiële klant die één keer contact heeft gehad en nog geen order heeft geplaatst. Prospect: potentiële klant die meerdere keren contact heeft gehad
Ander product of dienst die voorziet in dezelfde afnemersbehoefte als het eigen product of dienst.
Situatie waarin het belang van een onderdeel (functie) hoger wordt aangeslagen dan het belang van het geheel
Vraagvoorspellingen maken op basis van impliciete
Missie of visie die richting geeft aan activiteiten.
Effect dat volgens Porter ontstaat bij geen duidelijk keuze voor een strategie waardoor het allemaal 'net niet'