Third position effect
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Zelf meent men niet beïnvloed te zijn, maar men veronderstelt wel dat anderen beïnvloedbaar zijn
Zelf meent men niet beïnvloed te zijn, maar men veronderstelt wel dat anderen beïnvloedbaar zijn
Pers in de principe vrij, maar moet maatschappelijke rol spelen
Belangrijkste boodschap is niet wat er aan info wordt verspreidt
Bekend iemand of iemand die er mee te maken heeft promoot product
Weten dat iets niet echt is, maar toch meeleven
Dragers van de betekenis
Boodschappen die worden verspreid buiten het menselijk waarnemingsvermogen
Aspecten van de media zelf die ertoe leiden dat sommige mensen naar een bepaald programma kijken
In elke samenleving ontstaan verhalen die als doel hebben mensen de sociale orde te leren kennen en als normaal te leren aanvaarden
Opleiding en sociale-economische status
Zoeken naar afleiding
Media in bezit van de overheid
Behoefte contacten te leggen en te versterken
Zwijgende meerderheid die niet voor hun mening opkomen